Onsdag

Har haft en jobbig natt som gjorde att jag sov ganska länge idag.

Hade jätteproblem med att sova från början, när jag äntligen somnat så vaknar jag av att fröken kajsa krafsar på golvet vilket ibland betyder att det som egentligen ska göras i kattlådan har gjorts på golvet. Väckte krille och han fick vackert gå och torka på golvet.
Somnade nog om ganska snabbt därefter, vaknade sedan av några konstiga ljud som lät som två katter bråkade. Men rosa låg på min mage och sov så det var kajsa.. igen.. blev räddis och undrade vad fasen som hände med katten. Så fick väcka krille igen och fick då förklaringen att hon drömde. Jaha tänkte jag och somnade om.
Sedan vaknar jag av att krille står upp i rummet och pratar med mig. han sa något om att han skulle tända lampan, vilket han gör. Sedan börjar han klä på sig sina arbetskläder. Så frågar jag honom "krille, har klockan ens ringt än??!"
Svaret tillbaka blev ungefär "ja.. eller det har den kanske inte.. jag vet inte..."
Också kollar smartot på klockan, 04.52! Då inser människan att han kan ju faktiskt gå och lägga sig igen, lägger sina äckliga arbetskläder över halva sängen och somnar på noll sekunder.
Behöver jag ens nämna att han inte kommer ihåg ett skit av detta?

Resten av morgonen har jag blivit väckt av katter som är uppe och trampar på en, katter som ska lägga sig på en. 

Det är synd om mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback