Bilder som förklarar dagens roligaste

Dagens spenderades med bäver i Ystad. Det hände massa roligheter men har två bilder som har en rolig förklaring bakom sig.


Bild nummer 1: vilse i Ystad.

Vi skulle leta upp biblioteket. Vi visste adressen dit, men hade inte den blekaste om var det låg. Efter lite letande fick vi stanna och plocka fram gps:en. Slog in adressen och tänkte att ja nu är vi snart framme.
Bullshit på det, den där gpsen var totalt utflippad, den bara tog oss runt på massa olika ställe och efter att ha virrat runt överallt och hur som helst i ystad så kom vi tillslut in på rätt spår och vips så hade vi biblioteket framför oss. Då säger lilla bäver att hon hade varit där så hon visste var det låg nu när hon såg det. Tack att du kunde säga det liite tidigare så vi kunde ha sluppit köra runt i flera timmar!


Bild nummer 2 : skum personal på kina restaurangen

När vi var påväg till ett cafe för att fika lite så insåg vi att det hade varit godare med kinamat, så sagt och gjort. vi traskade in.
En utav personalen visar oss bort till ett bord, och går sedan därifrån. Efter 2 minuter kommer han tillbaka och ställer sig och kollar på oss. Och vi visste inte riktigt vad han hade på hjärtat. Så säger han tillslut " ja ska ni beställa?"
"ja men vi kan er meny i huvudet så vi tar det och det"
sa jag. Eller nej det sa jag inte, men jag föreslog att vi gärna ville kolla på menyn först.
När vi fått våra menyer går han därifrån igen, efter en stund kommer han tillbaka och vi beställer.
I normala fall brukar man få drickan in ganska snabbt. Men nejdå, där satt vi och väntade. Maten kom in och då kollar han väldigt konstigt på vårt bord och säger något i stil med " aaaah, 2 coca cola"
mjo just det... det kan vara trevligt att ha lite att fukta strupen med.
När vi fått våra drickor var vi nöjda för tillfället.

Innan jag går på nästa mysko del så ska jag meddela att vår mat kostade 99 kr styck och drickan något på 20.
När vi ska betala får vi reda på att vi ska betala 134 kronor tillsammans, då börjar jag små protestera lite till bäver, men hon ber mig typ hålla tyst också betalar vi och går.
Jag tyckte såklart att det var jättefel att vi inte betalade för all vår mat, men bäver pressade mig till att inte säga något. Hamnar vi i rättegång för detta så var det inte mitt fel! jag ville till och med gå tillbaka senare och rätta till misstaget.

Antagligen tror ingen på att jag inte var med på det.. men det var jag inte... iaf inte de första två sekunderna innan jag förstod att vi tjänade på det.

Imorgon ska jag in till simrishamn och handla hårfärg. Vad kommer jag göra för drastisk förändring nu? det ni!
Också ska jag fika med några riktiga pinglor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback