dessa drömmar

Inatt hade jag någon mysko dröm. Kan inte ge mig på att förklara den. Men helheten i det hela var att krille totalt sket i mig, var sjukt kaxig och umgicks med någon annan tjej ensam.

När jag vaknade var jag som vanligt förbannad eftersom Krille har en tendens att alltid behandla mig som skit på nätterna, vilket han sedan får igen när jag vaknar för då är jag jättearg och det får han höra.
Han själv tycker nog det är fel att jag blir arg på honom för något jag drömmer. Meeen hur ska jag veta att det är en dröm? kanske sker det, vem vet.

Vaknade i alla fall vid 09.45 idag av drömmen, skickade sms till krille, han ringde upp, jag argade av mig på honom och påminde honom om vad han hade sysslat med under natten.
Somnade om till 10.08 då en telefonförsäljare ringde. vårt samtal lät ungefär såhär:

(anledning till att det står blablalba är för att det var namn som var totalt ointressanta och även totalt olätta att stava till) 

Försäljare: Jag ringer från blablalba och tänker ge dig ett bra erbjudande
Jag: Jasså?
Försäljare: känner du till blablabla?
Jag: nope
Försäljare: Det är ett blablablablablabla. det låter väl bra va?
Jag: ja visst gör det det!
Försäljare: Oooooch..... du får inte bara det.. har du hörts talats om blablabla?
Jag: nope
Försäljare: nä det är ju inget man pratar om varje dag, men det är nämligen bla bla bla bla (totalt ointressant) det låter väl bra? 
Jag: aarå. 
Försäljare: nu är det såhär att du får en hel månadsförbrukning av båda produkterna utan kostnad, eller ja nu är det ju tyvärr så att jag inte kan bestämma över postens kostnader, så frakten kommer du få betala. Men du binder dig inte till något och du får detta helt gratis av oss till ett värde av 400 nånting kronor. Visst låter det bra?! 
Jag: nej, inte särskilt faktiskt! 
Försäljare: nähe?.... får jag fråga vad det var som fick dig att falla? 
Jag: därför att jag tror inte på ert skitsnack om att man får allt gratis och att man inte binder sig till något. varje gång har man olyckligtvis missat någon liten detalj som ni inte nämnde riktigt som ändå gör att man binder sig till det! (också fortsatte mina resonemang, under tiden försökte han avbryta och säga emot mig, men ingen avbryter Penny när hon resonerar) 
Försäljare: ....... äh, du är ju helt hopplös.  Ha en fortsatt bra dag. hejdå
Jag: tjarååååå! 

Så nu hoppas jag på att vi slipper fler samtal från dom för nu har dom ringt varje dag och det är lite smått drygt.
Fick somna om en liten stund igen innan louiskenfisken ringde och då fick jag pallra mig upp.
Blev en tur in till simrishamn, var på vår gamla skola, lindex och sedan mötte vi upp peppelicious och tog en fika med henne.

Nuu är jag supertrött, har haft en jättejobbig kväll med massa bråk med pojkvännis. höll på att sluta i ett avslutat förhållande men det klarade sig. men det lämnar vi utanför bloggen. 
nu ska jag läsa veckorevyn, eller iaf några sidor innan jag kommer somna av brutal trötthet.

godnatt små gullapor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback