Livet som katt

Hade det inte varit riktigt chill att vara katt? Om man hamnar hos en bra familj det vill säga.

+ med att vara katt
-
Får sova och sova och sova hur mycket som helst
- Blir kliad och klappad lite alltid
- Behöver inte bry sig om särskilt mycket
- Behöver inte jobba
- Kan leka superhjälpte och hoppa på olika möbler lite hur som helst.

- med att vara katt
- Måste göra sina behov i kattsand, sån där som fastnar i tassarna ibland
- Måste göra sina nya behov bland sina gamla behov
- Måste slicka sin päls för att tvätta sig
- Ovanstående punkt resulterar i massa hår i munnen, och hur gott är det?
- Ovanstående två punkter resulterar i att man får håret ner i magen, som senare ska komma upp, och vem gillar att kräkas...?


Nu är jag ju ingen katt, men OM jag hade varit det så hade jag tömt min egen kattlåda så mina ägare hade sluppit det. Något att tänka på alla katter. 


Du kan väl tömma din egen kattlåda i fortsättningen gullet?  




Kommentarer
B Y J E N N I E ★ säger:

roligt inlägg :D

2011-02-22 | 17:47:41
Bloggadress: http://byjennie.webblogg.se/
Anonym säger:

min katt leker alltid batman! och ofta tror han att ha är en chäfer som ska döda ngt..

2011-02-22 | 19:19:04
VIKTOR FRISK BLOGG säger:

Tävling : Vinn 5 st as coola glasögon från barabrillor.se! Du väljer färger och varianter själv om du vinner! & Så tycker jag gärna du ska lämna en kommentar vad du tycker om min blogg också!



Jag drar vinnare på torsdag kväll!

2011-02-22 | 19:25:42
Bloggadress: http://www.viktorfrisk.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback