saknar

Det är konstigt hur man kan sakna vissa saker, som man inte bör sakna egentligen.
Det låter kanske konstigt, men jag saknar min ställning jag hade i handen. Visst, det är otroligt skönt att slippa den, men den hann lixom bli en liten del av mig och den var ju faktiskt ganska söt.

Ni ska få se lite olika bilder på detta;


några timmar efter operationen den 12 oktober


Själva ställningen, kan säga att min hand bytte helt och hållet hud
under denna tiden, fy fasen vad torr jag var.


21 december togs ställningen av och ersattes med gips.

Och nu då?

Har ingen mer bild sedan efter gipset. Men ett ärr pryder nu min hand, ovanpå ärret sitter ett silikonplåster som ska göra så ärret mjuknar.
Jag går hos arbetsterapeut och tränar upp en led som inte funkar helt. Sover med en skena på natten med gummiband som töjer ut leden.

Nästa gång jag ska till doktorn ska jag säga ifrån om att jag vill ha röngtenbilderna på hur det såg ut förr, så ska ni få se före och efter bilder. Tyvärr är det inte förrän i maj jag ska till doktorn så det kommer dröja lite. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback