otroligt sjuk

det är så typiskt, när jag är i göteborg alltså låångt hemifrån så ska alltid något hända. Sist fick jag en inflammation i min hand när jag hade ställningen ner i benet, handen svullnade upp som en ballong.
Och nu när det var dags för flytt och allt så kommer nästa otur. Jag blir otroligt jättemycket sjuk...

det började i lördags kväll, helt plötsligt kände jag mig jättekonstig. Halsen gjorde jätteont, öronen värkte och min kropp skrek feber. Tog alvedon ganska snabbt.
Igår alltså söndag laddade jag upp med alvedon direkt när jag vaknade för då skulle jag orka städa och allt i den gamla lägenheten. Det gick bra några timmar, sedan blev jag helt slö.
La mig i sängen och sov flera timmar. När jag vaknade igen mådde jag fruktansvärt dåligt. Det var bland det värsta jag varit med om i sjukväg. Min kropp gjorde så ont, febern var uppe i väldigt höga siffror. Hade kunnat värma ett helt hus som det flög värme från mig. Ringde hem till mamma flera gånger och ville bara hem.

Jag blir ganska ynklig när jag blir sjuk, men igår var jag väldigt mycket ynklig. Jag ville verkligen bara hem, hem till mitt eget hus i skåne där mammsen är. Jag trodde på allvar att jag inte skulle överleva gårdagen. Kan inte minnas att jag känt mig så sjuk förut också hör jag på nyheterna att en kille dött i svininfluensa, då var jag säker.
Jag hade alltså fått svininfluensa! 
Lyckades tillslut somna om igen och sov i 45 minuter, kände mig lite piggare och kollade på tv med krillen. Han har varit duktig den killen, han har hjälpt mig ganska mycket när jag legat halvt medvetslös. Fick i mig lite blåbärssoppa och även lite flingor och mjölk senare och jag piggnade till rejält.
Det var nog bara en 2 timmars svininfluensa jag hade fått trots allt.

Vaknade imorse av en katt som kräktes och medan jag skickade upp Krillen för att torka upp det så tog jag panodil så den skulle hinna värka tills det var dags att stiga upp.
Flyttningen påbörjades och jag försökte hålla humöret uppe, sedan kom en sån djup dal i mitt mående.
Börjde må jättedåligt igen, stannade i bilen medan dom andra fortsatte att bära upp saker till krilles nya lägenhet.
När vi skulle köra därifrån så kände jag hur illamåendet ökade, gick ur bilen, satte mig på huk i snön och ja resten kan ni gissa själv. Efter det blev jag 5 gånger piggare.

Sedan skulle Krille bjuda sina kompisar på mat eftersom dom hjälpte honom att flytta idag. Jag valde att stanna i sängen och vila också fick Krille köpa hem en pizza till mig.

Mådde mycket bättre efter det och vi började packa upp lådor. Hann med några men det är otroligt mycket kvar..

Nu skriver jag alldeles för mycket, men har inget att göra.
Kajsa sover, Rosa sover och Krille sover.. Suck..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback