Iphone hysteri

Om jag skulle chansa på hur många procent av Sveriges befolkning som har en Iphone skulle jag gissa på ca 60 %. Vart man än kollar så ser man Iphone hit, Iphone dit.
Och det är inte bara ungdomar utan nejdå, här snackar vi alla åldrar. Allt från 10 bast till 60 bast.
När jag åkte upp till Göteborg sist så hade jag en del väntan på stationen och då satt jag och studerade folks mobiler, Iphone, Iphone, Iphone och dessa människorna lät ju inte mobilen ligga nere en sekund och visst är det lite skrämmande hur beroende man är av sin lilla ögonsten nuförtiden?

Jag var själv påväg att köpa en Iphone, men jag valde att köpa en Xperia x10 istället.
Varför? Jag vet inte riktigt egentligen, men jag tycker det är lite tråkigt att ha likadana mobiler som aaaallla andra har och jag har överlevt utan en hittills.
Och hade jag skaffat en iphone 4 så hade den nog varit sönder efter en månad, den är gaaanska ömtålig och allt spricker om den får sig en rejäl smäll.

Men, det finns dock en detalj som gör att jag ångrar mitt val av telefon otroligt mycket och det är alla skal det finns till Iphone. Man kan pimpa sin telefon otroligt mycket och det grämer mig lite för blingbling är ju något jag dras till ;)
Jag har kollat på så många skal och tänkt att "hade jag haft en iphone så hade jag köpt det skalet.. det med.. kanske det med.."

   

 

Min mobil hade glittrat och lyst varje dag vill jag lova.
Men lets face the fact, min ekonomi hade varit i botten om jag hade haft en Iphone för jag hade tokhandlat snygga skal! haha.
Tror dock att det rosarutiga är mitt favoritskal. Det är ju ganska snyggt om jag får säga det själv, och det får jag ju! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback