Hemska mardrömsresa!

Min dag började bra. Gick upp vid 6 tiden och började göra mig iordning direkt och packa det sista. so far, so good..
Sedan begav jag och mami oss till Ystad eftersom jag skulle ta tåget därifrån, och vad händer då?
Problem nummer 1
Jo väskjäveln går sönder, och öppnar sig!
Där står vi, bara några minuter kvar till tåget ska gå med en väska som inte går att stänga. Som tuuur var hade mamma ett spännband i baklucan som vi fick sätta runt och sedan kunde jag åka iväg.
Väl framme i Malmö går jag till spåret där nästa tåg ska gå ifrån.
När tåget kommer är inte vagnnummerna igång på utsidan så har ju ingen aning om var vagn 11 är, men eftersom den alltid brukar vara längst fram så kastade jag mig på den.
Problem nummer 2
Fel vagn, den ska kopplas bort i helsingborg vilket innebär att man måste flytta sig.
Där var något problem med tåget som gjorde att min vagn nu var längre bak istället för där framme där den ska vara.
Men sagt och gjort så går jag längre bak i tåget och hittar sedan mitt stolnummer, så sätter mig där.
Inser sedan att nej detta är fortfarande det förbannade tåget som ska kopplas bort.
Så det blir till att flytta på sig igen!
Tillslut hamnar jag rätt.
Tror ni problemen är över här?
Då tror ni fel vill jag lova...
Problem nummer 3
Tåget var extremt fullt, där var folk överallt! Man kunde inte röra sig, utan man satt som packade sillar!
värmen bara steg i kroppen och man började få panik.
Sedan har vi då problem nummer 4
Barn som skriker, o herre min skapare vad förbannad jag var. Ungar i alla åldrar grät och skrek och här snackar vi vråålskrik och det var inte tyst en enda minut. Jag var en halv millisekund (och nu skämtar jag inte!) från att hoppa av tåget på en helt annan station för att jag fick nog, jag stod inte ut!
Vill ni ha en bild som symboliserer mitt humör idag?

En stor fet tickande bomb!

Nog om detta.
Imorgon kommer det eka tomt här. Ska ut på Björkö och fira midsommar och vi åker vid 12 tror jag.
Men på lördag ska jag visa er en bild på hur full vår vagn var i Ullared och sedan ska ni få se en film på vad som händer när man ger Rosa en godis eller en leksak med kattmynta i. haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback