Skyldig

Nu ska jag berätta en sak för er, men om polisen kontakter er eller något så har ni inte hört detta  och ni vet inte att det var jag.

Idag skulle min bil (mööjligtvis kan det vara pappas också) besiktgas.
Och vi körde in till stan, sedan fick jag det otroligt stora nöjet att trycka på den där skärmen där man skriver in sitt registreringsnummer och sånt.
Allt gick bra, jag skrev in det, godkände att det stämde med tiden och allt och sedan gick jag därifrån.
När nästa sällskap kommer in och ska knappa in sina uppgifter ser jag att det är något som inte stämmer, de bara står och väntar och pratar med någon nisse ifrån bilprovningen och då började jag ana att den där apparaten hade lagt av.
Och jodå, visst var det så. Snart lades hela systemet ner, skyltarna som visar vilken port man ska in i släcktes, deras datorer slutade funka så de fick sköta allt manuellt och skärmen på den apparaten man trycker på var helt vit.

Allt detta hände efter att jag tryckte på "ok" på skärmen.

När vi sedan startar bilen och ska köra därifrån hör vi på radion att det hade blivit något tågstopp och bilkaos vid öresundsbron pga något elfel eller något om jag minns rätt.

Jag har alltså sabbat hela bilprovningens system och skapat någon kortslutning i hela världen (ja ungefär).
Allt detta för att jag tryckte på "ok" på skärmen!

Risken finns att jag har blivit fångad på kamera och nu kommer bli åtalad för grovt sabotage!



Kommentarer
Born This Way säger:

:P

2011-06-04 | 13:07:45
Bloggadress: http://rebecaelizabeth.blogg.se/
Sarah Carlsten! säger:

Ha en fin lördag! :)

2011-06-04 | 15:07:03
Bloggadress: http://shms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback