Action i Tomelilla

Dagens stora händelse.
När vi gick ut från bo ohlsson märker vi att det tutar till kors och tvärs. Det första som kom var en civilpolis som körde om allt och alla och iväg i full karriär. Sedan ser vi att det är brandbilar,poliser och ambulanser längre bort, och vi är ju inte dom som är dom utan klart vi traskade dit. Nyfikenheten tar aldrig slut!
Såg att det kom rök ur en trappuppgång och det stod en man på taket som hade klättrat ut och de som bodde där stod ute på sina balkonger.
Mannen på taket fick en stege så han kunde klättra ner, de på balkongerna blev hämtade i lift.
Men man märkte att det inte var så stort för det pågick ingen släckning och alla var lugna.
Sedan gick en brandman  in i alla lägenheter och öppnade alla fönster i allas lägenheter för att få bort röken.

Fick reda på sen att det var en barnvagn som stod i trappuppgången som hade brunnit och det hade blivit en jäkla rökutveckling.


Här stod Penny och kollade på detta spektakel.

Ser ni förresten hur fint väder det är?! VÅREN ÄR PÅ GÅNG!
3 grader var det idag, och jag tänkte att nu kan skinnjackan åka på för nu är det vår.
Och efter att ha stått och kollat på detta i 30-40 min kan vi konstatera att skinnjacka funkar i 3 +  om man inte ska vara ute så jättelänge, men att stå still och bara kolla, njäe vi väntar lite med det.

Imorgon ska jag bestämma vilket typsnitt jag ska ha på min tatuering, ska även pröva rita upp en tatuering till Louisenfisengrisen, sedan ska jag visa er vad jag köpte idag för något ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback