Godnatt

Har varit hemma och tagit det lugnt nu ikväll. Käkade taco med familjen och sedan stack pappa iväg på årsmöte med brandkåren.
Jag och mami bänkade oss framför tv:n, vampire diaries, varning för barn, parlamentet och sedan självklart Big Brother. Som jag skrattade i dagens avsnitt, snacka om att gurkan förgyller mina dagar! haha.

Haha förresten, det är ju sån hets på alla till höger och vänster om bantning, olika dieter och träning hit  och dit för att gå ner i vikt.
Jag är totalt helt tvärtom.
Nu ikväll har jag ätit
- Taco - och här snackar vi inte lite smått utan här är det rejäla portioner som gäller ;)
- Marängsviss
- En tallrik med glass
- Lite polka choklad
- 1 påse med Ahlgrens bilar
också druckit typ 3 glas coca cola.

Egentligen är det inte bra att äta så mycket onyttigt som jag gör, visst att det inte direkt syns på mig men det är inte särskilt hälsosamt.
Har tänkt så många gånger att jag ska börja skärpa mig och äta rätt så jag går upp i vikt.

När jag gick första ring på gymnasiet hade jag sånt här pulver, jag kallade det tjockispulver, som man blandade i drickan och maten som skulle ge en lite extra av något, ja som så småningom skulle resultera i viktuppgång. Men det var inte så gott så jag slarvade ganska rejält med det.
Det är svårt att gå upp i vikt, riktigt svårt!

Och en sak jag retar mig något så sjukt fruktansvärt mycket på är när folk säger "Men gud vad smal du är"
Nu är inte jag så smal längre som jag var för några år sedan. Men har hört dessa orden ca 560 gånger och det är ohyffsat att säga så. Det är inte direkt så att man säger till de som är lite större "men gud vad tjock du är".
Hade någon sagt det så hade folk tyckt man var dum i huvudet som kan yttra sig om något sånt.

Jag undrar om det kommer en dag när folk inser att det är inte alltid är så kul att vara av den smalare varianten.
Vissa har svårt för att gå ner i vikt och väldigt lätt för att gå upp i vikt
Vissa har svårt för att gå upp i vikt, men väldigt lätt för att gå ner i vikt

Jag tillhör den senaste kategorin. Upp går trögt, vääldigt trögt. 
Men vill jag gå ner i vikt så går det snabbt, men nu vill jag INTE det.

För att avrunda detta långa och möjligtvis något osammanhängade inlägg så säger jag att jag tror man kan lyckas med det man vill, OM man verkligen bestämmer sig för att nu jävlar ska jag klara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback