Två saker om dagens BB

Gurkan, gurkan, gurkan. Vad ska man säga. Dom i huset lär bli trötta på två ord och det är "Jalla" och "Jao".
Det jag egentligen skulle säga om gurkan var att under dagens avsnitt så säger plötsligt
mamma: "Han ser ut som en skalbagge"
och jag börjar asgarva.
Sedan fortsätter hon: "eller en sköldpadda, någon insekt kanske"

Man ser lite olika saker här i världen, själv har jag inte lyckats se djuret i honom.


Skalbagge? sköldpadda? fluga? geting? spindel?
Neru gurkan, en grönsak må du vara, men ett djur får jag dig inte till´

Och nu över till en annan sak.
När ett gäng skulle skrämma Roddan och skulle skriva på det här trollet eller vad det var dom skrev på.
Så skulle martin duktig bokstavera got milk.
Det funkade bra. Han bokstaverade fint G-O-T-Mellanslag-M-I-L-K.
Mellanslag? Det heter för tusan mellanrum.
Hade hon som skrev skrivet på en dator hade det varit alldeles utmärkt, helt perfekt, absolut felfritt. 

Suck, dagens ungdom. De hänger alldeles för mycket vid datorn. 
Det var bättre på min tid när jag var ung! 


Du må vara en riktig go´bit och världens roligaste människa men någon
måtta får det vara
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback