Grattis världens bästa

7 november 2011.
Dagen då du, världens bästa morfar, skulle fyllt 80 år.

Jag saknar dig för varje dag som går. Skulle göra så otroligt mycket för att få dig tillbaka till oss här på jorden.
Jag vill bara träffa dig och berätta för dig hur mycket jag har uppskattat allt du har gjort med mig. Du var den som alltid hade tid till att hitta på saker. Allt ifrån att spela kubb, kasta pil, spela pingis till att baka och spela kort.
Jag saknar stunderna då jag stod och boxade dig i magen och du låtsades att det gjorde hur ont som helst. 
Jag saknar stunderna då jag åt eller fikade hemma hos er och du alltid sa "det är gottigare än kräm".
Jag saknar allt som har med dig att göra.

Jag minns en eftermiddag då vi sysselsatte oss med att kasta myror i spindelnät hemma hos er. Elakt kan tyckas men kul hade vi när vi satt på marken och letade efter myror.
Och alla tillfälle du körde runt oss barn i skottkärran och låtsades att du skulle köra ner för källartrappan.
Du var bäst helt enkelt.

Du försvann från oss så hastigt och det gjorde så ont. Det gör fortfarande så otroligt ont.

Jag hoppas att du var med mig den dagen jag gjorde mitt nationella prov i svenska sista året på gymnasiet.
Mitt tal handlade om dig och jag är så otroligt stolt över det talet. Det gav mig ett MVG och jag fick lyssnarna + läraren (som förövrigt är hård som sten) att börja gråta. Jag hoppas att du var där med mig och lyssnade på det och blev lika stolt över mig som jag blev.

Jag ska ta tag i att boka en tatueringstid också nu, så jag kan tatuera in det jag har tänkt göra så extremt länge som handlar om dig för jag vill alltid bära med mig något som får mig att tänka på dig. 

Jag kommer aldrig glömma dig fina morfar



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback