Perfekta lösögonfransarna

Förut kunde jag inte använda lösögonfransar. Jag ville, men jag kunde inte få till dom. Vilket slutade med att jag kastade dom i soptunnan i ren frustation.
Men övning ger färdighet och nu går det!

Så hur gör man?

Börja med att kolla hur längden är på ögonfransen. Är den för lång så klipp till dom med en sax. Klipp dom snett i vinkel och sätt de längsta fransarna i den yttre ögonvrån.

När längden är lagom så ska du förbereda dina egna fransar genom att böja dom med en ögonfransböjare.

Nu är det dags att ta på klister i fransroten på lösögonfransarna. Låt klistret torka ca 30 sekunder, då blir det mycket lättare att få dom på plats.

Börja med att fästa fransarna i yttre ögonvrån och arbeta ner dom mot din egen fransrad med en pincett.

När fransarna sitter på plats kammar du ihop dom med dina egna. Lägg sedan på mascara så dina egna fransar håller ihop med fejkfransarna.
Lägg gärna också en eyeliner vid övre fransraden, då kamouflerar du fästet på lösögonfransarna.

När det sedan är dags att ta bort fejkfransarna gör du det lättast med vatten eller en oljebaserad ögonmakeup-remover.


Vilket lim använder jag?

Jag använder ögonfranslimmet från Ardell.
Det sitter som berget kan jag lova!


Så ser förpackningen ut för er som är intresserade :)


Kommentarer
Sofia - Uddevallas största modeblogg! säger:

nice tips ^^



/ http://smnmode.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback