Kvällens idol




Amanda Fondell
Låt: Jolene - Dolly Parton

Personligen har jag lite svårt för Amanda, men förra veckan och denna veckan har gjort att jag sakta men säkert börjar ändra uppfattningen.
Låten denna veckan passade henne som handen i handsken och hon gjorde den bra, dock tycker jag hon är lite överdriven med sina "läte" om ni förstår vad jag menar. Dom där som låter "eh eh eh".

Emil Elton
Låt: Cry me a river - Justin Timberlake

Flopp efter flopp efter flopp..
Helt ärligt, det är dags att denna killen lämnar tävlingen nu.
Han har inte gjort bra ifrån sig en enda gång och likadant var det idag. Det räcker nu! 

Linni Barresjö
Låt: Angels - Robbie Williams

Ytterligare en person jag har otroligt svårt för. Idag gav hon sig på en av mina favoritlåtar och vad juryn än säger om att hon är så otroligt bra så nej tyvärr. Jag tycker inte hon sjunger bra. Jag tycker inte hon gör bra framträdande alls. Kan inte förstå juryns enorma kärlek till henne.

Molly Pettersson Hammar
Låt: Only girl in the world - Rihanna

Vilken röst tjejen har! Gjorde ett grymt framträdande idag, som alltid.
Känns som hon växer mer och mer för varje vecka och blir mer och mer självsäker.
Grymt!

André Zuniga Asplund
Låt: Tiny Dancer - Elton John

Jag tycker synd om Andre. Stackarn har ju varit sjuk nästan varje vecka och denna vecka verkar han vara sämre än någonsin. Stackarn såg helt dåsig ut.
Jag tyckte han var duktig ikväll. Trots sjukdom så uppträdde han och gjorde ett jättebra uppträdande.
Det som är så synd är att han sjunger ganska otydligt, men absolut godkänt!

Amanda Persson
Låt: Heroes - David Bowie

Gillar inte hennes kroppsspråk när hon står på scenen. Den där handen uppe vid huvudet har hon med sig vecka efter vecka och det är dags att sluta med den.
Men sjunga kan hon ju utan tvekan! Hon har en väldigt fin röst och klarade låten jättebra.

Robin Stjernberg
Låt: Halo - Beyoncé

Tack Robin! Tack för att du inte var sådär överspeedad som förra veckan.
Denna Robin vill jag se mer av vecka efter vecka! Jag var väldigt tveksam när jag såg låtvalet men det tar jag tillbaka. Karr till att kunna sjunga bra! Robin var en riktig stjärna idag.

Olle Hammar
Låt: Beat it - Michael Jackson

Kan börja med att säga att tröjan/linnet får ett fett minus.
Att ge sig på en Michael Jackson låt är verkligen att anta en utmaning och tyvärr så klarade inte Olle av det.
Kanske är det dags för Olle att åka hem?

Moa Lignell
Låt: Superstition - Stevie Wonder

Tycker Moa gör ganska tråkiga uppträdande. Några steg fram och tillbaka, lite gung med armarna, lite gung i kroppen. Men hon sjöng bättre än förra veckan, dock är detta ytterligare en jag har svårt för så vet inte riktigt vad jag ska säga.

Det var kvällens Idol. Nu får vi se vem som kommer lämna.
Tur jag inte låter som en bitterapa när man läser igenom detta, "har svårt för den personen" är något återkommande. haha.

Nu ska jag ner och skölja ur mitt silverschampoo och sedan får vi se vem som åker ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback