Mina 2 första dagar på utbildningen

Nu tänkte jag ta en paus ifrån pluggandet och ta mig tid till att skriva ett litet inlägg om skolan, utbildningen och lite sånt.

Jag går Manikyrist utbildningen på N.F Education i Staffanstorp i Skåne.
Underbar skola och ännu underbarare lärare! Jättetrevlig och mysig stämning  i lokalerna hela tiden!

Vi är bara två stycken som går utbildning denna gången och jag tycker det är så otroligt bra och skönt. Lärarna är där bara för oss två och det känns som att man lär sig mycket mer och mycket snabbare då.

Igår innan skolan började var jag så nervös att jag bara ville åka hem, men det släppte direkt när jag kom dit.
Vi började med att få vår korg med produkter och verktyg, rena rama julafton! Sedan skulle vi märka upp våra saker med vars en färg så vi visste vilka som var vilkas. När jag hörde detta tyckte jag först det var lite onödigt för man har ju sina saker hos sig, men nu dag 2 kan jag säga att det var tur för det såg ut som ett mindre första världskrig på vårt bord idag. haha.
Sedan hade vi produktgenomgång och därefter hade vi teori där vi gick igenom salongshygien och lite annat skoj.
Och efter lunch hade vi praktiskt. Vi började med att göra en manikyr med ett färglack på varandra och därefter gjorde vi med fransk manikyr. Mycket roligt!

Och dag 2 idag då.
Kom till skolan som en död zombie idag. Var såå trött. Men med två kindermaxi i handen, klockan 9 på morgonen, så anlände jag till skolan.
När vi hade haft teori i en timme så blev det en paus och då stack en av våra lärare till en affär och handlade 2 liter coca cola till mig för jag skulle piggna till, haha!
Men idag lärde vi oss om handen, huden och naglarna. Vi gick igenom anatomi och sjukdomar. Sååå många jobbiga latinska ord som man måste kunna....
Och sedan kom det bästa av allt, nageldekorationer!! Vi gick igenom enkla dekorationssätt sedan fick vi själv sitta och måla och leka med nagellack och pärlor osv. Dom fick tvinga oss att gå på lunch tillslut för vi inte ville slita oss! ;)
Efter lunchen gick vi igenom en klassisk manikyr och övade på varandra. Och vi avslutade dagen med att lacka varandras naglar och dekorera dom lite så dom ser fina ut inför morgondagen där vi får våra 4 riktiga offer att träna på!

Imorgon har vi sovmorgon till 10.00 eftersom vi går enda till 20.30. Vi får en extra kurs pga av att vi blir färdiga en dag innan eftersom allt går mycket snabbare när vi bara är 2.
Så imorgon ska vi gå en 3 timmars utbildning i dekorationer. Kommer finnas ett helt bord uppdukat med glitter, nagellack, pärlor osv osv. HIMMELRIKET!

Och vet ni hur skönt det är att känna att jag har hittat rätt i livet. Det är det här jag vill syssla med. Jag vill ha min egna salong, som ska vara inredd i vitt och rosa. Jag vill spendera varje dag av resten av mitt liv med att göra detta. Jag är så jävla glad att jag fick rummen ur och anmälde mig till utbildningen.
Detta är det bästa jag har gjort och jag känner mig så grymt lycklig över att jag gör vad jag älskar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback