Fotobok

Det är ingen nyhet att jag brukar beställa hem saker från Smartphoto, före detta Extra Film.
Har faktiskt aldrig testat beställa hem saker från en annan sida eftersom Smartphoto alltid gör mig nöjd! :)
Och för er som inte vet vad Smartphoto är så är det en fotobutik på nätet där det finns allt och lite till!
Du kan beställa canvastavlor i alla olika storlekar, vanliga fotokopior, muggar, kuddfodral. Listan kan göras lång!
Eller så kan du som i mitt fall, beställa en fotobok!

Denna gången var det en Fotobok Enjoy som klickades hem. Denna varianten är en mjuk pärm i storleken 20,5 cm x 20,5 cm. Smartphoto har fotoböcker i alla olika varianter och storlekar du kan tänka dig, nästan lite för många val för mig som alltid får enorm beslutsångest! ;)



Min bok fick innehålla bilder på mina favoriter. Valde att göra en ganska enkel framsida på boken.
Att göra själva boken tog tid. Det fanns så otroligt många möjligheter och tror jag började på 10 olika varianter innan jag tillslut bestämde mig för en.
Man börjar med att ladda upp bilder som man vill ha i sin bok och sedan går man igenom sida för sida och fixar till utseendet så det blir precis som man vill ha det.
Man kan lägga till text om man vill ha det och även symboler, ramar, skuggningar osv.
Så ni kan förstå att det tar tid va? ;)

Eftersom alla bilder i boken är vinterbilder så valde jag att ha en ljusblå bok, för tycker det ger en lite mer vinterkänsla.




Och lite smygtittar av resultatet ser ni här ovanför.
Kvalitén är otroligt bra, färgerna på fotona blir väldigt klara och fina.
Vill ni någongång beställa en fotobok så rekommenderar jag er att beställa det ifrån Smartphoto.
Och mitt tips till er är att kolla igenom alla sidor en extra gång innan ni beställer, för ibland kan man ha råkat ändra något av misstag!

Men är helnöjd med min bok i alla fall! :)

Kommentarer
Pialotta säger:

Så fin den är och vilka bilder du tagit på själva fotoboken :) Jag går själv här o väntar ännu på att min fotobok ska dyka upp .. Något var strul med posten just den dagen då jag var inblandad i leveransen .. fick jag till svar.. Tålamod så kommer den kanske. Gillar Smartphotos fotoarkiv och gjort en del där tidigare.. som blogpilot oxså :)

2012-02-15 | 12:01:38
Bloggadress: http://pialottasfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback