Nagelterapeut-utbildning dag 1

Då var första dagen på utbildningen över. Kommer ta mig år att skriva detta inlägget, förklarar varför sen.
Vi är en liten grupp, superhärligt! Vi är 3 nybörjare på Gel och en som har gått akryl innan som ska lära sig gel nu.
När vi kom idag såg vi våra stora reqbags med våra saker i, det var som julafton. Fotar innehållet i helgen när jag tar hem det! :)
Vi fick börja med att märka upp våra saker, och tro mig när jag säger att det behövs, vid skoldagens slut var våra saker totalt huller ombuller! :P
Vi började direkt med att gå igenom hur man gör en "Prep", alltså hur man förbereder naglarna inför att materialet ska läggas på. Gör man inte detta noggrannt kan man glömma ett hållbart resultat.
Därefter gick vi in på hur man sätter tippar rätt, hur man väljer rätt storlek, hur man ska fila dom osv osv.
Och här kommer vi till anledningen för att jag har svårt att skriva. Har just nu tippar på 7 naglar som vi har övat på att sätta på varandra, och har alltså endast tippar, ingen gel eller något ovanpå, dom är ju supertunna så det är med största försiktighet jag skriver detta.
Tyvärr har jag även väldigt ont i 3 av naglarna då jag blev överfilad, gör ont något så in i satan.
Så jag lovar er som kommer vara mina kunder i framtiden, kommer aldrig överfila på er!
Imorgon ska vi börja kladda med gelerna! Vi ska börja att öva på tippar sedan ska vi även börja fixa på varandra. ska bli så sjukt kul även om jag är livrädd för att det är skitsvårt :P
 
Såhär ser mina naglar ut nu, Genomskinliga tippar blandat med naturella tippar. inte så jättevackert nu men det ska det bli ;)

tippar, tippar, tippar. kommer drömma om tippar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback