Min underbara helg

 
Nu är det söndagkväll och jag ligger nerbäddad i min säng, älskling har nästan precis kört hem och jag ska avsluta min kväll med hem till gården innan jag lägger mig.
Har haft en megamysig helg.
I fredags hade jag en relativ lugn jobbdag, 2 nya set och 1 lagning sedan satte jag mig i frisörstolen och Tim fräschade upp mitt hår lite. Ska klippa lite på det typ 1 gång i månaden så det kan börja växa som ogräs! :)
Efter jobbet åkte jag till Lis för en liten mysig tjejkväll. kunde dock inte stanna så länge då jag var så sjukt trött plus att jag jobbar ju på lördagar också så ville gärna hinna sova lite innan det var dags att gå upp igen.
Avslutade fredagskvällen med ett samtal med min andra hälft sedan sov jag som en prinsessa.
 
Min lördag blev en stressig lördag. Kom till jobbet 09.20, ställde iordning allt, ut med utemöblerna, starta upp datorn, starta kassasystemet, starta musik, tända överallt. Första kunden 09.30 - en lagning, superhärlig kund.
Nästa kund 10, velig kund som drog ut på tiden och råkade sabba en nagel så vi fick göra om den.. Hann inte äta lunch, nästa kund 12, blev avbruten av sydsvenskan som kom och intervjuade. Färdig med kund, intervju, betalning 14.01, fan tåget går om 10 minuter, hinner inte äta lunch nu heller. in med möblerna, skriva ut dagsavslut, stänga datorn, släcka överallt, ta chokladet med som ligger i kylen, det fick bli min lunch på tåget.
Varvade ner ordentligt på tåget och kände hur stressen sakta men säkert började försvinna.
Väl hemma, hungrig som en varg, käkade lunchen som jag hade velat äta hela dagen, ner i duschen, upp i sängen, powernap i en timme. Då var det dags att äta igen, god mat, käkade så jag mådde illa, som vanligt.
Satte mig och lockade håret och begav mig sedan till Filli, kaos på vägarna, snö överallt och helt blåsigt.
Kom fram senare än planerat och missade precis Robins framträdande i mello. Det enda numret jag faktiskt ville se. Röstade på robin som en galning, vet ju att låten kickade ass!
Vid 11 var vi trötta och tänkte dejta john blund, det blev istället tjafs och ovänskap, men det löste sig direkt, som vanligt och vi somnade gott.
Läskig sak hände på natten, låg och sov på fillis arm och han hade den runt min hals typ, rätt som det var får han ett sånt ryck man kan få när man sover och halvstryper mig och höll på att knäcka nacken i två bitar, vaknade med ett ryck, blev arg, kastade bort hans arm och vände mig tvärt om. Sån är jag.
 
Idag sov vi ut ordentligt, gick upp och kollade i tidningen, oj vilken vacker bild från intervjun. inte.
Stack hem och bytte om till träningskläder och sedan rockade vi gymmet 1 timme. Filli är bra att träna med, han kan allt. Begav oss hemåt och spelade donkey kong, käkade pizza, käkade marängsviss och ungefär där såg jag hur mitt slit på gymmet försvann ut i luften..
Och här ligger jag nu, trött som ett odjur och tanken på att jag struntar i min lediga dag för att åka på dekorationskurs imorgon gör mig deprimerad. *Skickar sms - sjuk, kommer inte imorgon*
 
Nä men det ska bli kul, hoppas på att kunna lära mig så mycket. När jag kommer hem imorgon vill jag egentligen träna men tror inte vi hinner för filli jobbar och kommer inte hem förrän 20.15 typ, så imorgon kväll ska jag jobba med lite andra saker som tillhör jobbet. Ska leta upp min f skattsedel som har försvunnit..... och ska sätta mig och skriva prislappar till paketen som ska säljas på mingelkvällen.

Nu har jag skrivet lite mer än planerat, någon som vill ha hjälp med en uppsats någon gång, tveka inte att höra av er.
 
Slänger upp några instagram bilder från de närmsta dagarna så ser ni vad jag sysslar med.
 
Jag tjockar mig
 
Jag spelar donkeykong med älskipälski i träningskläder och benen som ser ut att vara fläsk.
 
Hänger lite i sydsvenskan
 
Färgar håret mörkt som fasen, klär perfa i det, ångrar mig delvis.
 
Också älskar jag min make.
 
Godnatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback