Mitt 2012 i text

Mitt 2012 var utan tvekan det bästa året i mitt liv hittills. Men vet ni vad, jag tror 2013 kan bli ännu bättre.

Vänner och festligheter
Jag hittade tillbaka till mina pinglor och det känns verkligen superkul.  Var ute och festade rätt många helger med både de ena pinglorna och de andra pinglorna :) Fick festa av mig rejält 2012 för nu kommer jag inte ha tid med det mer..
Umgicks dock inte så mycket med alla som jag hade velat, men nu när man själv står i smeten inser man hur svårt det är att få ihop vänner, pojkvän och jobb.. Ibland vill man klona sig.
Utbildning
2012 var året då jag verkligen tog tag i mina drömmar. I april fick jag nog av att vara timvikarie på dagis och anmälde mig till manikyristkursen som var början till målet. I maj hade jag slutprov, och jag var nu diplomerad manikyrist. I september var det dags att börja på the best of the best, nagelterapeututbildningen.
Även fast jag aldrig trodde jag skulle lära mig, så gjorde jag det. 11 december stod jag med diplomet i min hand, jag blev diplomerad nagelterapeut, och vet ni, jag tror inte riktigt jag har förstått att det faktiskt är sant än.
Hann även med att gå två mindre utbildningar, nämligen frans & bryn och vaxningsutbildningar.

Jobb
De första månaderna på 2012 jobbade jag som timvikarie på olika dagis, eller förskolor, som det så vaaackert heter. Det var värdelöst, de kunde ringa klockan halv sju på morgonen och kräva att man skulle infinna sig på ett dagis innan vi hade lagt på luren i princip..
När sommaren kom var det dags för sommarjobbet på ålderdomshemmet för andra året i rad. Det är faktiskt ett sånt otroligt givande jobb och en del av mig vill tillbaka i sommar på typ bara 50% tjänst, för personalen är så go.
Efter min utbildning var jag påväg att hyra in mig i en salong i tomelilla, då kom Tim med världens bästa idé och 3 veckor senare hade vi kickat igång allt.
Nu är vi visserligen inne på 2013, nu jobbar jag, tillsammans med Tim på hans frisörsalong Hair Studio 23. 
Det är fortfarande lite kvar att fixa innan allt rullar på och det känns nervöst men samtidigt så stort och underbart.
Även om det kommer vara segare än sirap nu i början och min hjärna håller redan på att kollapsa av alla ord som har med att vara egen företagare att göra..

Kärlek
Min lilla kärlekshistoria.
Tänk er att ni ser en kille och bara tänker, "honom ska jag ha!" och någon månad senare är han din. Det förklarar min kärlekshistora 2012.
Jag har aldrig i hela mitt 21 åriga liv varit så dödsförälskad som jag är i min plutt.
Hade inte tänkt gå in på detta ämnet så mycket mer, jag är lyckligast i världen med Filip och jag hoppas jag får fortsätta vara det resten av livet ♥
 
Så kära 2013, du inser hur mycket du har att leva upp till va? Bara bring it on!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback