Rengöra sminkborstar

Väldigt många gör inte detta, och jag slarvar själv något så enormt. Skäms!
Det är så otroligt mycket smuts, gammalt smink och bakterier som fastnar i borstarna och hur bra är det för huden?
Idag tog jag tag i mina, usch.. Visar er bilder på den borsten jag använder mest av allt så får ni se vad jag menar.


I väntan på duschning


blötablötablöta. En liten skymt av mina blåa naglisar också.


Schampoo och tvättatvättatvätta


Nu har jag hoppat över bilden på hur det andra vattnet såg ut, men det sparar jag till sist ;)
Nu är iaf borsten relativt ren.


Ligga på tork.


När borstarna torkat, vilket tar lite tid, sprayar jag på detta medlet och torkar av med en ren trasa.
Och vips har jag fräscha sminkborstar som är mycket bättre att använda och känns mycket bätte.

Meen, hur såg då vattnet ut?


Mumma!

Ska nog bli bättre på att tvätta mina borstar lite flitigare, för detta är äckligt..


Kommentarer
Frida säger:

Sv: Du är ju på god väg ;)

2010-11-21 | 23:43:53
Bloggadress: http://fridalinders.blogg.se/
my säger:

ousch, kanske borde tvätta min rouge borste ;)

2010-11-22 | 11:19:45
Bloggadress: http://mywahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback