Dag 3

Då var tredje dagen på utbildningen passerad. Idag lärde vi oss göra franska med en metod som heter Semi-Reverse. Blev ganska nöjd med nageln jag gjorde med den metoden (bild kommer längre ner).
Dagarna bara flyger förbi. När jag gick i "vanlig skola" (grundskola och gymnasiet) kollade jag på klockan var femte minut och bad om att tiden skulle gå snabbt.
På denna skolan kollar jag aldrig på klockan, vi är så fullt uppe i vad vi gör, och helt plötsligt är det lunch och helt plötsligt är det slut för dagen. Det går så sjukt snabbt, men det är väl så när man gör roliga saker och man är inne i det hela tiden.
Förövrigt har jag nog blivit utsedd till klassens clown. En av mina lärare sa idag "Dina kompisar skrattar rätt mycket åt dig va?".
Vid ett tillfälle så satt jag och gjorde en nagel på Nathalie, också råkade jag säga något som gjorde att alla andra brast ut i gapskratt, och vet ni hur svårt det är att sitta och få till ett bra Smile (den franska kanten) när personen man gör det på skakar av skratt? om ni inte vet så kan jag berätta att det är svinsvårt!
Krävde att få en ny person att göra naglar på. Det fick jag inte om ni undrar.

Imorgon är sista dagen denna veckan. Då ska vi lära oss den tredje o sista tekniken, Reverse. Det verkar lite svåååårt men ska nog fasen få kläm på det med! :) Imorgon ska vi även få pyssla med glitter och dekorationer. ska bli sjukt kul! :)

Nu ska ni få se en bild på min första nagel med tekniken Semi-reverse

Hyffsat nöjd, dock ska jag lära mig göra djupare smile! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback