Dagens irritationsobjekt

Dagens irritationsobjekt nr 1 - Jag har sån tur att jag kan åka bil till och från skolan med en tjej som bor här i närheten. (bor ju inte hemma nu när jag går utbildning). Idag skulle hon dock iväg efter skolan så fick ta buss/tåg hem. och detta i sig är ju inte irriterande, det är ju helt okej. Meeen när jag sitter i busskuren inser jag att mitt busskort ligger i jackfickan, och nu förstår ni säkert själv att jag inte hade jackan med mig, utan det låg vackert hemma på sängen där jag bor nu.
Och mitt bankkort funkar inte att betala med på bussar, de tar inte kontanter och smsbiljett funkar inte.
Jag var strandsatt i Staffanstorp. Det slutade med att jag fick traska iväg till pressbyrån, köpa ett nytt busskort för 210 kronor för att kunna ta mig därifrån. En resa som annars kostade 36 kronor kostade nu helt plötsligt mig 210 kronor. Gissa om jag var irriterad?

Dagens irritationsobjekt nr 2 - Väl på bussen. Några säte bakom mig sitter en tjej som pratar i telefon. Hade inte sett hur hon såg ut överhuvudtaget, bara hörde henne. Eftersom det inte gick att undvika vad hon sa så hörde jag hela samtalet, alltså hann jag höra 20 minuter av hennes kackel. Denna tjejen pratade oavbrutet, konstant, hela tiden. Hon pratade som en 15 årig fjortis, som nyss börjat festa, som nyss börjat träffa killar. Hon gapade över hela bussen och asså tänk er den väääärsta fjortisrösten, och samtalet handlade om killar, festar, vem som gjort vem med vad osv. För hennes skull hoppas jag att ingen på bussen kände henne och förstod vilka hon snackade om, för hon nämde namn till höger och vänster. Vid detta tillfället var jag glad att jag har en spärr inom mig som gjorde att jag inte vände mig om och skrek "håll käften"! för det var ungefär det enda mina tankar bestod av.
Och när jag ändå berättar om denna bruden, efter att ha bara hört henne snacka så hade jag föreställt mig hur hon såg ut. När jag gick av bussen kollade jag på henne, för att inte vara elak så kan vi ju säga att hon såg ju inte ut som jag hade trott. Mer som en tönt som trodde hon var cool. Där var jag elak ändå.

Dagens irritationsobjekt nr 3 - Inte nog med att jag behövde lyssna på den här brudens snack i 20 lååånga minuter, bakom mig sätter sig en flicka/tjej/tant/kvinna, kalla det vad ni vill, i 55 års åldern typ. Hon var hungrig. Eller sugen på att äta. Skit det samma. Hur som helst så beslöt hon sig för att äta lite på bussen. Fine by me. Jag vet hur det är att alltid vilja käka. Men...! Skillnaden är att jag vet hur man tuggar med stängt mun.
Denna damen smaskade på ett vidrigt sätt, inte vanligt smask utan sånt som låter så jävla vidrigt så man känner hur det man åt till lunch vill komma upp igen, nu var jag äcklig, men så var det verkligen. Vid detta tillfället var jag glad att jag hade en spärr i mig som gjorde att jag inte lät det komma upp igen.
Men snälla människor, tugga med stängt mun bland folk..!
 
Förövrigt har jag haft en bra dag ;)
Nu ska jag sova. Godnatt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback