Underbart glad

Fick ett underbart besked från min doktor idag. Det blir operation imorgon! :D

När vi blev inkallade i rummet låg mina röngten bilder uppe, jag kollar snabbt och inser att "helvete det är kört, kommer inte få operera mig imorgon"
Sedan ser min smarta mor att det är röngtenbilderna från 17 november som ligger uppe, alltså inte dagens.
Då började jag se lite hopp igen.
Sedan kom doktorn, och tog fram dom nya bilderna. Det såg bättre ut men trodde inte det var tillräckligt bra.
Så jag sitter helt deprimerad och bara kollar på bilderna och sedan säger doktorn "ja men då blir det operation imorgon då"
Och jag flyger upp, får världens största leende och utbrister "Det blir det?!?!"
Det kändes så otroligt skönt, hade blivit fruktansvärt besviken om jag hade behövt vänta lite till.

Så imorgon ska jag infinna mig i Malmö klockan 9, sedan blir det prat med doktorn och narkosläkaren och sedan beger jag mig till drömmarnas värld en stund ;)

Kommer antagligen vara skiträdd imorgon. När jag skulle operera min hand första gången den 12 oktober, var jag ganska lugn tills det att jag fick på mig de otroligt vackra sjukhuskläderna. Då grät jag, grät hur länge som helst på rummet, grät hela vägen upp till operationssalen, grät hela tiden uppe i operationssalen när jag väntade på att bli sövd. Tillslut säger dom "vi ger dig lite mer medicin så du blir lite lugnare" och där tar mitt minne slut.

Tror dock jag kommer kunna vara lite lugnare imorgon. Då var jag medveten om vad jag skulle få isatt i min hand. Nu är jag medveten om att den ska bort. Och det känns så jävla bra! :D



i 69 dagar har jag haft dig i min hand, nu återstår endast ca 16 timmar tillsammans.

Men jag blir inte fri från bandage och grejer än. Kommer få ha en skena och bandage som ett skydd den första tiden. Vet inte så mycket om detta just nu, men får reda på det imorgon. :)


Kommentarer
Jennifer säger:

Lycka till med operationen!!

2010-12-20 | 19:19:35
Bloggadress: http://barajennan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback