Kungsbacka

Jag är framme, skrev aldrig igår för var så sjukt trött. 

min tågresa tog musten ur mig. Tågen mellan simrishamn och Ystad var inställda hela dagen. Sedan skulle de börja gå igen efter 4, men icke, då fick de inte igång strömmen. Och då stod jag i Smedstorp och väntade, så jag och mami fick hoppa in i bilen igen, hon körde snabbt mot ystad och jag ringde skånetrafiken för att kolla så tåget gick från ystad istället. Och det gjorde det, så in till Ystad snabbt som fasen och på tåget, hade riktig panik ett tag alltså, och när jag väl satt på tåget var jag fortfarande lite skakis. 

Men men, väl framme i Malmö blev det till att vänta i 40 min innan tåget till Kungsbacka gick. 
Satt mitt emot en tjej som hade sagt upp sig från sitt jobb samma dag, och detta skulle hon ringa runt till alla för att berätta. Och det var samma historia till alla 50 hon ringde upp. Så jag kan hennes dag utantill nu så många gånger jag fick höra om den från början till slut. Och sedan att hon pratade skithögt och hade en väldigt jobbig röst och kallade alla för gumman, darling, cornflakesflinga osv gjorde inte saken bättre. Fast jag satt med musik i öronen så pratade hon så högt att det hördes ändå.
Sedan kom där en SJUKT mysko gubbe, antingen var han schizofren eller så var han drogpåverkad. Kändes inte alls bekvämt att han satt nära en och pratade och mumlade och frågade massa frågor som han trodde han fick svar på.

Men jag överlevde färden och nu sitter jag här. Krille stack och jobbade vid kvart i sju imorse, sedan ringde han någon gång vid halv 10 tiden och säger att han kommer hem med frukost om typ en halvtimme, så jag fick vackert pallra mig upp, men sedan kom katten så la kvar och mös med den. 
När Krillis kom hem käkade vi frulle och efter typ 45 min stack han igen. 

Nu ska jag snart börja skriva skolarbete och fördriva tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback