Tatuering

Händelserik dag..
Gick upp vid halv 7. Blev hämtade ungefär 07.45 av bäver och den lilla färden mot Simrishamn påbörjades.
Var framme hos tatueraren klockan 8 som det var bestämt att bäver hade tid. Känner på dörren, låst.
Men mr.tattoo meddelade att han skulle vara där på en sekund, eller ja något liknande skrev han iaf ;) haha.

Sedan gick allt som på räls.. i ca 5 min. Då kommer det in en till kille och ansiktsuttrycket på mr.tattoo ändrades snabbt. Dubbelbokning.
Självklart blev det vi som fick vänta. vid elva kunde vi komma tillbaka. Okej, fine. 3 timmar i Simrishamn att spendera. Det finns fasen inte mycket att göra annars i Simrishamn, men kan meddela att det finns betydligt mycket mindre att göra klockan 8 på morgonen där.

Såå, vad gjorde vi?
Vi satt i bilen och pratade tills det blev helt immigt. När klockan blev lite över 9 insåg vi att mataffärer och sånt hade ju öppnat nu, så vi hamnade på ica, där jobbade Lis och där kunde vi fördröja lite tid med skitsnack.
Klockan blev kvart över 10 och vi begav oss tillbaka till mr.tattoo. Perfekt tajming! han var färdig och bäver kunde påbörja sitt mästerverk direkt.

Nu var det ju så att jag blev sugen på att tatuera mig, och har bestämt mig för att göra det.
I januari kommer det ske.

Min fot ska prydas med texten "Someone watching over me" i sånt där fint textsnitt.
Jag har sagt att jag aldrig tänker göra en tatuering som inte har betydelse för mig. Vilket inte detta heller är.
Detta är en tatuering för min morfar.
För morfar, jag vet att du är där uppe någonstans och vakar över mig.

Kommer aldrig ångra att jag väljer att sätta denna texten på min kropp.

Kommentarer
anna säger:

Ah okej, hoppas de blir mumsiga :D

2010-11-05 | 11:30:03
Bloggadress: http://madeinjapan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback