bloggen ligger halvt på is

Igår var jag och tog av mitt bandage på handen och började på min förlängning av benet i handen.
två gånger om dagen ska det skruvas på och alltså förlängas. en gång på morgonen och en gång på kvällen. sammanlagt en halv millimeter per dag.
Enligt doktorn ska det börja göra ont på riktigt om ungefär 2-3 veckor. för mig gör det redan ont, och jag undrar därför vilken smärta jag kommer ha längre fram... det skrämmer mig.

igår fick jag ett glädjande besked. jag var helt inställd på att behöva ha den där grunkan på handen, som jag förövrigt döpt till Bertil, i 6 månader. igår fick jag reda på att det kommer ta ungefär 2-3 månader.
det är ett underbart besked!

men eftersom jag har så ont så kommer jag lägga denna bloggen på is ett tag. uppdaterar lite när jag känner för det och när jag inte har så ont.

var även hos sjukgymnast igår för att komma igång med att röra handleden och fingrarna. förtillfället är min handled helt stel och sne.

Nästa sjukhusbesök är på måndag. ska ta bort stygnen, röngta för att se hur det går och sedan sjukgymnasten igen.

Så är läget förtillfället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback