permission ;)

Redan fått permission från sjukhuset ;) Slapp sova där inatt, skönt!

Hur som helst. Dagen började med en stund hos en doktor där vi pratade lite och han lyssnade på hjärta och lungor, gick smärtfritt och snabbt.
När det var färdigt fick vi gå upp några våningar till avdelningen där man läggs in. Där fick jag prata med en sköterska som även hon frågade massa saker.
Måste förresten berätta en lite små pinsam sak, det var så jobbigt att vänta, så jag la ner huvudet på bordet och vilade ögonen lite. Sedan hör jag bara "Jenny Lindén" och jag flyger upp. Det var som en filmscen, där någon är under vattnet och sedan reser dom sig upp och slänger med håret bakåt. Måste ha sett lite småkul ut.
Sedan var det dags att vänta ytterligare lite till inför ett samtal med narkosläkaren.
Men innan det var det lunch.
Och jag måste säga att denna delen kändes som om jag låg inlagd på något ungdomshem eller psykhem.
Där satt folk med sina brickor och åt. Mammsen satt brevid mig och det kändes som det var besökstid just då eller något. Underlig känsla.
Tillslut var det tid för att träffa narkos läkaren. Pratade även en massa då, och efter mina önskemål kommer jag vara totalt helt sövd, och det känns bra, men läskigt.. :(

När detta var färdigt stack vi iväg och skulle shoppa, men jag var så trött så jag ville bara hem. sov hela vägen i bilen hem.

Har nyss fått reda på min operationstid imorgon.. 07.40. vilket innebär att jag ska vara i Malmö 06.30. vilket innebär att vi måste köra 05.00, vilket innebär att jag måste gå upp ca 04.00. 
Ska fasta från klockan 12 inatt, och av den anledningen känns det jäkligt bra att jag ska bli opererad så tidigt för då slipper jag fasta såå himla länge.. :)

MEN, min operation är den första på dagen, behöver jag vara orolig över att doktorn kanske inte är helt vaken? Hmm..

Aja, det var min sista uppdatering innan operationen. fick klockren information idag, nämligen att mobilen får lov att vara igång på den avdelningen jag kommer vara på. klockrent.


Av doktor nummer 1 fick jag en spexig pil på armen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback