Mina tänder

Igår var vi hos tandläkaren och lämnade försäkringspapper och fick mina tänder fotade också pratade vi en del.

Varför då dåå?

Jo för att 2001, när jag var ehm 9 år, skulle fylla 10 så hände det en vad ska man säga.. Olycka, på skolan.
Med blod i hela ansiktet sprang jag in till lärarrummet och dom blev lite smått skräckslagna när dom såg mig. Blev indragen på en toalett direkt där jag fick skölja munnen, och när jag tittar upp i spegeln ser jag att munnen var helt sönderslagen och där det skulle vara vita tänder var numera en svart glugg.
Dom ringde tandläkaren direkt och sedan min mor, och det var tur att hon var ledig just den dagen.
Jag fick en handduk att hålla över munnen och sedan blev det åktur med rektorn ner till tandläkaren där en styck förskräckt mamma ser hur jag ser ut.

Spenderade en del timmar hos tandläkaren den dagen. Dom satte på lite tillfälligt plast på tänderna som fyllde upp det svarta hålet, och det där plastet har nu hållt i 10 år utan att ramla av en enda gång.
När tänderna var färdiga var det dags att avgöra hur vi skulle göra med min mun, den var ganska sönder så plastikoperation var planen. Men min tandläkare tänkte testa en sak själv först, hade det inte blivit bra hade det blivit plastikoperation, men han fixade det och jag har inte ett enda märke på läpparna efter detta nu. Helt otroligt.

När allt var färdigt hos tandläkaren för den dagen blev det doktorn för att få stelkrampsspruta.

Kan ju även nämna att det var väääldigt svårt att äta och prata med den munnen, välling köptes hem för att jag skulle få i mig något men det smakade ju värre än pesten själv så det uteslöts direkt.

Men nudå, vad händer nu?

Jo eftersom jag är "vuxen" nu som dom så fint kallar det
är det nu dags att göra sig av med dom söndriga tänderna. Porslinständer ska sättas in, 2 stycken. Båda framtänderna ryker och ersätts med nya VITA tänder, för vet ni vad? När jag ändå ska få två nya tänder passar jag på att bleka resten av tänderna, så jag har en förhoppning nu om ett vitt och för en gångs skull fint leende.

Så det blev lite prat med tandis om hur vi skulle göra med allt osv.
Han har nu skickat in försäkringspapperna till försäkringsbolaget eftersom dom nya tänderna självklart ska betalas av dom. Så nu är det bara till att vänta tills de har granskat färdigt och allt skit dom ska göra sedan är det dags för "operation - finare tänder"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback