3 fakta från Cypern

Under vår vecka i Cypern insåg jag 3 saker.

1. Ge dig aldrig in i en match vattenpolo där du är ensam tjej och spelar med/mot 12 tävlingsinriktade, galna män. De tar det visserligen lite lugnare med dig, men inte tillräckligt lugnt. Räkna med rivsår och bollar i huvudet.
Om du nu mot förmodan ändå vill vara med, ha ej bikini på dig. Det är nämligen väldigt lätt att den dras ner i en närkamp..

2. Drick vatten! Det där har jag aldrig riktigt förstått. Jag dricker när jag är törstig och inget mer.
Men är man utomlands i konstant värme ska man tydligen dricka mer. Annars står man där på middagsbuffén med tallriken i handen och inser plötsligt att man kommer svimma. Allt blir svart, ögonen är förmodligen inte där dom ska vara, man går inte rakt och färgen på ens hud kan jämföras med den vitaste snön man kan tänka sig.

3. Skratta inte åt människor som blir rädda för matsugna pelikaner. Skratta inte åt dom som springer ifrån pelikanernas gap. För när det väl står två stora pelikaner 5 cm från dig och gapar med sitt enorma gap och tar allt de får tag i, då är du inte kaxig mer kan jag lova!


Läskiga pellisar!

Kommentarer
Jennie ♥ säger:

allt bra med dej? jättefin blogg!!

2011-09-06 | 20:20:55
Bloggadress: http://jennsiii.blogg.se/
Bella säger:

Hahah hade blivit livrädd om jag vaknat ur en solstol och en sån stod bredvid!

2011-09-07 | 17:31:21
Bloggadress: http://thebelles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback