Det där med längd

Det är ju ingen nyhet att jag är lång precis. Snyggt enligt vissa. Lite jobbigt enligt mig.
Det är lite jobbigt att vara längre än alla sina kompisar. Det är jobbigt att stå bredvid någon kompis som är runt 160-165 cm lång. För där kommer jag med mina 179 cm och det känns som man ser ner på personen man står med. 
Detta har också gjort att jag avstått från högklackade skor alltid, för jag vill inte känna mig längre och dummare. Men vet ni vad? Jag älskar höga skor! Och här snackar vi inte små fjuttiga 8 cm klackar. Utan 12, 14 cm. Där snackar vi kärlek! 
Men alltid får jag strunta i det. 
Men nu undrar jag, varför?? Varför ska jag avstå från något som jag älskar pga att andra är korta? Varför ska andras längd hindra mig från att ha höga skor? 

Så vet ni vad? Nästa gång jag är iväg och shoppar så är det jag som köper mig ett, eller två eller tre par hööga skor. 

För det är snyggt att vara lång!







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback