Allt är faktiskt ganska bra

Om jag skulle fundera lite på hur mitt liv ser ut nu så är jag faktiskt ganska nöjd.
Jag har klarat av första steget på min dröm vad gäller mina utbildningar, i september fortsätter jag och i januari 2013 kommer jag,om allt går som det ska, vara färdigutbildad nagelterapeut. Jag kommer även ha gått utbildning i frans och bryn färgning och vaxning och lite andra sånna saker. Nästa år kommer nog bli ett ganska tufft år, att starta upp företag, att hitta en lokal som passar mig, få en kundkrets, kunna försörja mig på min salong och det jag verkligen vill göra. Och sedan är ju den där längtan efter att flytta hemifrån ganska så stor också.. Men en sak i taget så löser det sig nog.
Jag har även insett vilka som är värda att kallas för vänner i min närhet och vilka som inte ens förtjänar att bli kallade för kompisar.
Jag har min underbara sötnos vid min sida som jag kokar över av kärlek till.
Jag har ett sommarjobb som jag trivs så enormt bra på, får väldigt mycket beröm och jag känner glädje över att gå dit om dagarna, även fast det kan vara fruktansvärt tugnt, krävande, psykiskt påfrestande och stressigt. Men man klarar det för man har underbara kollegor, vill inte att dom ska gå på semester om 2 veckor...
 
Och idag är jag extra glad för solen skiner, jag är ledig och ligger ute i trädgården och ger kroppen lite färg.
Pluttis är i Båstad och tävlar och jag hoppas det går bra :)
Imorgon passar jag lilleman för sista gången nu i sommar så resten av sommaren kan jag koncentrera mig på mitt vanliga jobb, mina nagelsaker och framför allt kunna njuta av att ta det lugnt ute i solen och skaffa mig en fin bränna :)
 
Vet egentligen inte var jag ville komma med detta inlägg, eller jo det vet jag egentligen.
Livet är ganska awesome just nu! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback