Första diplomet

Idag kan jag pusta ut!
Idag var det dags för mig att göra det avgörande slutprovet på utbildningen. Jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Trodde hjärtat skulle explodera pga överbelastning, trodde min kropp skulle falla ihop pga att mina ben var som spaghetti.
Plutten var världens bästa som följde med mig idag och peppade mig massor och försökte lugna ner mig.
När klockan slog 9 var det dags att börja teorin. Min lärare var världens snällaste och satte fram en skål med godis framför mig, alla verkar veta om mitt sockerberoende ;)
När jag var färdig och väntade på resultatet var jag livrädd igen, sedan kommer min lärare och säger grattis och visar att jag har fått 74 av 75, det kan jag vara helnöjd med säger jag!
Men vet ni vad det värsta är, "felet" var egentligen inte fel, men dom ville hellre ha ett annat svar typ så dom drog av en poäng på det, men det vääääääärsta är att jag tänkte skriva det andra, jag valde mellan två alternativ och gissa om jag ångrade mig sen :P Men är så supernöjd och stolt över min insats ändå! :)

Efter teorin pustade jag ut i pluttens famn en stund innan det var dags för det praktiska provet.
Fick en modell med ganska svåra naglar så det kändes lite tråkigt, men det var bara till att göra det bästa av situationen. När jag var färdig var det hårdgranskning som gällde och sedan sa min lärare:
"Du kan numera kalla dig för manikyrist. Grattis!"

Det var som om en sten släppte från mitt bröst, fy fasen vad glad jag blev.

Efter lite prat där drog vi sedan vidare till Ikea och käkade mat och handlade lite småprylar, bland annat en rosa ram till mitt fina diplom som jag är så stolt över! :)
Vi stack även till mobilia en sväng och gick bla på lagerhaus.

Sedan var det dags att köra hem. Och jesus vad kul jag har haft idag. Jag har varit en levnade gps. Bäst effekt har jag när det kommer en fartkamera. Snacka om att jag varnar bra! ;)



Stolt som en tupp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback